Karta a čítačka? Ďakujem, neprosím.

Today in Slovak, because it’s about local problem with an uber-secure idea of one Slovak bank.

Tak som sa dnes rozhodol, že sa pripojím k pár známym, ktorí vraj už Tatrabanke napísali v súvislosti s ich nástrojom karta a čítačka. Ak ešte neviete, o čo ide, ďalšie reakcie a blogy si môžete sami vygoogliť. Nikdy som nebol na príliš seriózne formulované sťažnosti, takže mi prepáčte pár smajlíkov v oficiálnej komunikácii:

Dobrý deň

Nejde ani tak o otázku [písal som do internetového formulára pre otázky na internet banking], nečakám ani odpoveď (viem si ju predstaviť :-)), chcem sa len pripojiť k iným klientom, ktorí už TB kontaktovali ohľadom hnutia “karta a čítačka”. S TB som si za ostatné roky občas užil, ale občas ste ma aj príjemne prekvapili, no nútiť všetkých klientov do tohto najsambezpečnejšieho spôsobu práce s IB považujem za trochu nešťastné. Na propagačnej stránke v sekcii “napísali o nás” Vaši partneri hovoria, aké to bude kool, keď ľudia zrazu začnú dôverovať internetovému bankovníctvu a viac nakupovať, ale čo si drvivá väčšina dnešnej online bankovej verejnosti myslí o karte a čítačke, netrápi – zdá sa – nikoho.

Ja som s SMS ako druhým kanálom pre autentizačné informácie maximálne spokojný a IB je pre mňa dostupný kedykoľvek a kdekoľvek (okrem obligátnych prime-time hodín o desiatej večer :-)). Karta mi expiruje v marci 2009 a do tej doby čakám, či sa v TB na rozhodujúcich postoch nájde niekto s triezvejším pohľadom na vec. Asi sa ráta s tým, že zopár retailových klientov Tatrabanku nezabije a zvyšok to nejak prekúsne. Je ale škoda, že z kedysi dynamickej banky, ktorá nové služby prinášala a ponúkala, sa stáva moloch, ktorý služby dosť arogantne tlačí.

S pozdravom

About virgo47
Java Developer by profession in the first place. Gamer and amateur musician. And father too. Naive believer in brighter future. Step by step.

Leave a Reply

