RadioLAN a “akcia” zriadenie zadarmo

Už sa blíži čas, kedy skoncujem s RadioLANom, ktorým som nahradil SWAN s tým, že “tučnejšia” anténa (1Mbit len pre náš byt namiesto 512kbit pre celý vchod) bude lepšia aj za trochu vyššiu cenu (800 Sk, ak nemáte optiku v dome, nezabijete sa). O tom, že tento Internet absolútne nesplnil moje očakávania, čo sa týka hrania, a ak som si chcel niečo stiahnúť torrentom, bolo to skôr utrpenie ako funkčné – o tom som už písal. Medzičasom ich ponuka klesla z 800Sk na 20€, čo je príjemné (ak teda nemáte inú možnosť :-)) – to sa ale samozrejme mňa netýka, lebo som za 24-mesačnú viazanosť mal montáž zadarmo. Pri 24-krát 200Sk by som ale došiel približne k tomu istému výsledku. S jedinou výnimkou – okamžite po príchode Orange do baráku by som to zrušil. Samozrejme, Internet ide – to, že nespĺňa moje predstavy je jedna vec, to, že cez víkendy a niektoré večery zjavne nestíha asi samotný RadioLAN, je ťažko obhájiteľný dôvod na odstúpenie a 10 tisíc starých slovenských peňazí sa mi platiť naozaj neoplatilo.

Každopádne od 5.2.2008 sú dva roky za rohom, a keďže som čítal aj strašidelné príbehy o automatickom predĺžení zmluvy o dobu viazanosti od iných bratislavských poskytovateľov, bol čas zaujímať sa o výpoveď. Povedal som si… k 5.2. to nepôjde, ale tak k 28.2.2010 by sa to malo dať načasovať, prinajhoršom koniec marca, to prežijem. Na moju otázku, či to je OK, mi prišla dosť prekvapivá odpoveď. Ono vlastne 24 mesiacov je v skutočnosti vyše 26 mesiacov – lebo…

Počas doby akcie (áno, viazanosť za montáž je akcia, viď ponuka) nesmie klient podať výpoveď (áno, ani takú, ktorá by celý vzťah ukončila po práve 24 mesiacoch) – najskôr je možné podať výpoveď až v mesiaci po tom mesiaci, ktorým končí viazanosť. V mojom prípade je to samozrejme nie február (ani po 5.2.), ale až marec. Potom už je jedno, či výpoveď dostanú 1. marca alebo 31. marca, nakoľko bude plynúť do konca nasledujúceho kalendárneho mesiaca. Úžasné. Nechápem, prečo sú vo všeobecných podmienkach slušných firiem takéto body, ale jasne… už keď klienta máme, prečo ho neošklbať aj o ďalšie dva mesiace. V tomto prípade predsa dobre vieme, že už sa k nám nevráti. A tým, čo budú u nás dlhšie, tým to nevadí. Nemám ilúzie, že to je nejaká špecialita RadioLANu, asi to bude bežná prax všetkých poskytovateľov a operátorov. Ale prečo sa hovorí o 24 mesačnej viazanosti, keď sa to pod 26 mesiacov vlastne nedá stihnúť – to naozaj nechápem.

Každopádne – oplatí sa viackrát sa informovať, či sa do vašej lokality nechystá v blízkej dobe niečo rozumné (optika od ľubovoľného poskytovateľa), skôr ako sa pustíte do antény. Lebo anténa v Bratislave, nechcem generalizovať, cez to sa zatiaľ podľa mojich skúseností nedá poriadne hrať ani MMORPG (nemálokrát sme zomreli v dugeone len pre lag, pričom ostatní v skupine mali pripojenie v pohode), nieto ešte FPS, ktoré som zabalil krátko po prvých skúsenostiach. Úprimne ľutujem tých, čo potrebujú antény. Je to drahé, relatívne pomalé, kvalita je veľmi diskutabilná – a ak máte nejaké problémy, tak zväčša sa pravidelne opakujú. Pravda, v poslednom čase sa technici RadioLANu ozvali často rýchlejšie ako bola ich povinnosť, ale zase za 800Sk mesačne by som celý víkendový deň bez internetu ostať naozaj nechcel.

A nie, ani vyššia cena nehovorí o kvalite nič, pokiaľ sa pohybujeme v cenníkoch pre normálne domácnosti. Takže ešte osem mesiacov…

About virgo47
Java Developer by profession in the first place. Gamer and amateur musician. And father too. Naive believer in brighter future. Step by step.

Leave a Reply

