ZSE Ponuka E.Zľava?

This time in Slovak about how I was awarded 0% discount from my electricity retailer. Sorry for being silent lately, I have a lot of work and no steam to write here right now.

S neodolateľnou ponukou E.Zľava od svojho seriózneho dodávateľa ZSE (člen skupiny e-on) som sa prvýkrát stretol, keď nám ju poslali poštou. Keďže v nej išlo aj o nejaké asistenčné služby a navyše viazanosť, nebol som si istý, či ju chcem – takže som ju jednoducho neriešil.

Lenže potom som raz dostal návštevu, ktorá mi to všetko vysvetlila. Asistenčné služby sme nechceli, ale zľavu za viazanosť… povedal som si, keď už je chlapík tu, prečo nie. Veci mi boli vysvetlené, ale z mojej strany išlo aj o istú mieru dôvery, keďže som jednal so spoločnosťou, ktorej zákazník som už nejaký čas, bla, bla, bla.

Chlapík odišiel, ja som vyrazil na web – a ľaľa ho, aj takéto články som našiel:

Tak som sa podujal, že im napíšem, a tentoraz to bolo od srdca. Odpoveď som od 5. januára nedostal.

Vážená ZSE

Elektrinu od Vás odoberáme už vyše 6 rokov a nemal som v úmysle na tejto skutočnosti nič meniť. To sa všetko zmenilo počas uplynulej hodiny.

Dnes sa u mňa zastavil zástupca vašej spoločnosti, pán G. (Gxxx? Gxxxx? ťažko to rozlúštiť) ohľadom E.Zľavy. Ja som hovoril, že sme neporozumeli celej ponuke na asistenčné služby, ktorá nám už skôr prišla – bola pre nás krajne neprehľadná. Váš zástupca túto vec neriešil, išlo len o ponuku zľavy. Celú dobu sa hovorilo o 4%, chvíľu som to študoval, ale zase som nechcel veľmi zdržiavať.

Myslel som si, že ZSE je totiž seriózna spoločnosť. Váš zástupca o.i. povedal aj to, že ak by som aj prestúpil inam (čo som neplánoval), tak by som prišiel len o zľavu. Toto neviem potvrdiť, keďže dodatkom sa upravuje doba platnosti pôvodnej zmluvy na dobu určitú a musel by som zrejme podrobne študovať aj tú, čo by skoršie ukončenie znamenalo.

Vrcholom všetkého je, že sme rodina s dvomi deťmi v 4-izbovom byte, varíme na elektrike takmer každý deň (malé deti) a naša spotreba je pod 3MWh, čo znamená (ako asi viete) 0% zľavu. Aj pri 4% by som ušetril možno 3 eurá, keďže ide o 3 mesiace (čo zástupca zabudol pripomenúť), aj to nie z celej sumy (na to našťastie upozornil).

Takže kvôli možno 3 eurám (v mojom prípade 0) ma zástupca “serióznej” spoločnosti musí otravovať osobne doma, vysvetlenie dopadov zmluvy zďaleka nedostahuje kvality podpriemerného poisťovacieho agenta a navyše mám teraz zmluvu na dobu určitú, pričom predtým som sa o ňu nemusel a NECHCEL starať.

Reči o tom, že “asi len zisťujú, aký kmeň im ostal”, alebo odpoveď na otázku, prečo nemôžu zľavu prosto len tak priznať v zmysle “obchodníci nemajú prístup k osobným údajom”… už tu som mal začať tušiť problémy. Len kvôli značke ZSE som to podpísal, alternatívneho operátora by som vyhodil dávno, alebo by som si pred ním išiel na Internet vyhľadať názorové články o jeho serióznosti.

Takto si dávam do kalendára na december poznámku, že sa treba poobzerať po inom dodávateľovi elektrickej energie. Možno by som si to rozmyslel, keby ste mi originál môjho dodatku doručili späť a najbližšie ma otravovali s niečím, čo mi naozaj ušetrí peniaze. Takto totiž naopak iba plytváte mojím časom, o trpezlivosti nehovoriac.

S pozdravom

Richard Richter

zák.č. xxxx

Trochu ma to celé prekvapilo, keďže – hoci na Slovensku – na mňa ako už existujúceho zákazníka podobné finty zatiaľ neskúšal ani žiadny operátor internetu či telefónie, ani moja banka, proste nikto.

Mimochodom, dnes už ponúkajú 4% od 2MWh ročne, čo by sa nás už týkalo. Ale nič to nemení na fakte, že ide o jednotky Eur. Takže nechtiac, ale predsa, budem musiet koncom roka riešiť nejakú zmluvu na energiu. A nevidím dôvod, prečo ju zase riešiť so ZSE.

About virgo47
Java Developer by profession in the first place. Gamer and amateur musician. And father too. Naive believer in brighter future. Step by step.

2 Responses to ZSE Ponuka E.Zľava?

  1. Robo says:

    …tvoja asertivita dosahuje nebezpecne urovne 🙂

  2. Anonymous says:

    presne tu istu skusenost mam aj ja

Leave a Reply

